Satış ve Pazarlama Stratejileri
“Erişilmek istenen nokta olarak tanımlanabilen amaca ulaşmak için takip edilen yoldur.” Bu süreçte bir strateji belirlemek için bilinmesi gereken kriterler şunlar;
- Hangi hizmetler pazara sunulmalı,
- Hangi pazar segmentlerininSatış ve pazarlama stratejileri, erişilmek istenen noktaya ulaşmak için takip edilen yoldur.Bu süreçte strateji belirlemek için bilinmesi gereken kriterler şunlardır;
- Hangi hizmetler pazara sunulmalı,
- Hangi pazar segmentlerinin üzerinde durulmalı,
- Pazara erişmek için hangi kanallar kullanılmalı,
- Ürün veya hizmetlerin hangi özellikleri tüketici açısından bir değer yaratır,
- Rakip firmaların durumu nedir,
- Hedef kitlenin beklentileri nelerdir,
- İş hedefleri nelerdir vb. sorularla bir yol belirlenir.
Satış ve pazarlama stratejilerine yönelik araştırmalar;
- Zaman ve paradan tasarruf sağlar,
- Bilinirliliği arttırır,
- Kurumun imajını destekler,
- İşletmeye faaliyet gösterdiği alanda rekabet üstünlüğü kazandırır,
- Sektör ortalamasının üstünde kâr sağlar,
- Çalışan sadakatini ve verimliliğini arttırır,
- Satışlara, müşteri sadakatine ve markanın tavsiye edilirliğine yukarı doğru ivme kazandırır,
- İşletmenin uzun dönem amaçları ile ilgili olarak yöneticiler arasında bir duyarlılık yaratır,
- İşletme içi ve dışı iletişimi güçlendirir,
- Müşteri memnuniyetini ve tercihlerini olumlu yönde etkiler.
Satış ve Pazarlama Stratejileri Araştırmaları hakkında detaylı bilgi/fiyat teklifi almak için tıklayınız