Pre-Test Araştırması, inline-test araştırması, post-test araştırması
Reklam kampanyalarının başarısı belirtilen hedef kitle üzerinde yaratacağı etkin ve etkili sonuçlar ile değerlendirilecektir. Reklamların istenilen amaca ulaştırılmasında pre-test reklam araştırması reklam kampanyaları için fazlaca katkı sağlayacaktır
Pre-test araştırması reklam kavramının ya da materyalinin hedef kitle ile buluşmadan önce elde edeceği başarı derecesinin ölçülendirilmesidir. Araştırma sonuçları ışığında, gerekiyorsa kavram ya da reklam revize edilmelidir. Pre-test araştırmalarındaki amaç en ideal reklamı hedef kitle ile buluşturmaktır.
Reklam etkinlik araştırması üç farklı zaman diliminde gerçekleştirilir
- Reklam öncesi (pre-test),
- Reklam yayındayken (inline-test),
- Reklam yayınlandıktan(post-test) sonra gerçekleştirilir.
Pre-test araştırması getirileri;
- Yayın öncesi reklam kavram ya da materyalleri optimize edilir,
- Reklam ile elde edilecek yaklaşık beğeni, ikna olma, farklılık vb. oranlar öngörülebilir,
- Reklamların satın alma eğilimini ne derece değiştirme gücü olacağı yaklaşık olarak öngörülebilir,
- Reklam filmleri hedef kitlenin beğenisi ve istekleri doğrultusunda revize edilebilir,
- Reklamlar henüz yayına girmeden optimize edilerek bütçeyi en efektif şekilde kullanma imkânı sağlanır,
- Reklam medya planı konusunda daha isabetli kararlar alınır,
- Reklamın marka imajı ve konumu üzerindeki etkisi hakkında öngörü kazanılır.
Pre-Test Araştırması hakkında detaylı bilgi/fiyat teklifi almak için tıklayınız