Reklam araştırması yada reklam araştırmaları bir mal veya hizmetin sürüleceği piyasası ve bu mal veya hizmetin alıcısı olacakların tanınması verilmek istenen mesajların hedef kitlede nasıl algılandığı, ilgi gösterip göstermediği, etki yaratıp yaratmadığı vb. konuları tespit etmek için yapılan araştırmalardır.
Post-test ve pre-testt araştırmaları ile reklamın derecede etkin ve başarılı olduğu, reklam yayınlandıktan sonra veya yayınladığı süre boyunca öngörülen başarıyı yakalayıp yakalamadığı, reklam içeriği ve materyallerinin başarısı, hedef kitle reaksiyonları tespit edilir. Rakip reklamlar, ekonomik ortam, marka tercihleri gibi birçok faktörün etkisi de post-test araştırmalarında ölçülür.
Getirileri
Post-Test-Pre Test-Reklam Araştırması hakkında bilgi/fiyat teklifi almak için tıklayınız
Reklam kampanyalarının başarısı belirtilen hedef kitle üzerinde yaratacağı etkin ve etkili sonuçlar ile değerlendirilecektir. Reklamların istenilen amaca ulaştırılmasında pre-test reklam araştırması reklam kampanyaları için fazlaca katkı sağlayacaktır
Pre-test araştırması reklam kavramının ya da materyalinin hedef kitle ile buluşmadan önce elde edeceği başarı derecesinin ölçülendirilmesidir. Araştırma sonuçları ışığında, gerekiyorsa kavram ya da reklam revize edilmelidir. Pre-test araştırmalarındaki amaç en ideal reklamı hedef kitle ile buluşturmaktır.
Reklam etkinlik araştırması üç farklı zaman diliminde gerçekleştirilir
Pre-test araştırması getirileri;
Pre-Test Araştırması hakkında detaylı bilgi/fiyat teklifi almak için tıklayınız