Her ürünün ve markanın alıcısı ve tüketicisi farklıdır. Günümüzde bir ürünü satın alma eğiliminde olan tüketicileri; gelir, davranış, cinsiyet, yaş gibi sosyodemografik gruplara ayrıştırmak, bunun da ötesinde detaylı gruplandırmalar yaparak tüketicileri analiz edebilmek önem kazanmaktadır.
Her alt grubun değer, tutum ve davranışlarını, yaşam biçimlerini inceleyerek analiz edilebilmesini sağlayan segmentasyon araştırması, tüketicileri alt gruplara ayırarak, bu alt gruplara farklı pazarlama yöntemleri ve politikaları uygulama olanağı verir.
Segmentasyon araştırması ile;
Kısacası segmentasyon işinizi daha verimli, daha rekabetçi ve daha kârlı olacak şekilde yönetme imkânı verir.
Segmentasyon Araştırmaları hakkında detaylı bilgi/fiyat teklifi almak için tıklayınız